250 σύντροφοι και συντρόφισσες διαδηλώσαμε το Σάββατο 26/11 στα Ταμπούρια, από την Πλ. Λαού στο Κερατσίνι μέχρι το παλιό 4ο γυμνάσιο στην οδό Σπάρτης στον Πειραιά, ενάντια στον ρατσισμό, τον κοινωνικό εκφασισμό και κανιβαλισμό. Αιτία αποτέλεσε η ρατσιστική αντίδραση μερίδας κατοίκων (μάζεμα υπογραφών, συγκέντρωση έξω από το πρώην γυμνάσιο, παρέμβαση στο δημοτικό συμβούλιο Πειραιά) στην προοπτική δημιουργίας ξενώνα 20 ασυνόδευτων ανήλικων προσφύγων/μεταναστών από την ΜΚΟ Praksis στο κτίριο του πρώην γυμνασίου και την εμφάνιση προς στήριξή τους φασιστικών συμμοριών.
Η πορεία κινήθηκε μέσα στις γειτονιές, είχε παλμό, μοιράστηκαν εκατοντάδες κείμενα, γράφτηκαν συνθήματα, πατήθηκαν στένσιλ, πετάχτηκαν χιλιάδες τρικάκια, υπήρξαν διάφορα θετικά σχόλια και διάλογοι με κατοίκους της γειτονιάς και μία περίπτωση αντεγκλήσεων από την πλευρά των «αγανακτισμένων».
Τις προηγούμενες μέρες, πέρα από τους κεντρικούς άξονες της περιοχής, όλοι οι δρόμοι σε μια μεγάλη περίμετρο από το πρώην γυμνάσιο είχαν αφισοκολληθεί κολώνα-κολώνα και είχε μοιραστεί το κείμενο που καλούσε στην διαδήλωση χέρι-χέρι και πόρτα-πόρτα.
Τα φασιστοειδή (τόσο η «επίσημη» οργάνωση της χρυσής αυγής όσο και κάποιοι «αυτόνομοι» νεοναζί που στην πραγματικότητα είναι παράρτημα της χ.α.) θέλοντας να εκφοβίσουν τον κόσμο του αυτοοργανωμένου και ακηδεμόνευτου αγώνα και να εμπεδώσουν ένα κλίμα ρατσισμού, βαρβαρότητας και κοινωνικού κανιβαλισμού, εξαπέλυσαν διαδικτυακές απειλές, έγραψαν με σπρέι την πρόσοψη του αυτοοργανωμένου χώρου αλληλεγγύης και ρήξης ΡΕΣΑΛΤΟ, ενώ μία ημέρα πριν την διαδήλωση κλιμάκιο της χ.α. με επικεφαλής τον αρχιτραμπούκο βουλευτή τους στην Β' Πειραιά Λαγό, πέρασε από τα καταστήματα της περιοχής ρωτώντας αν θέλουν την προστασία της χ.α.
Από την πρώτη στιγμή, ήταν σαφές ότι το διακύβευμα δεν ήταν ο ξενώνας ως κτιριακή υποδομή αλλά ο διωγμός ή η υποδοχή των ανήλικων ασυνόδευτων προσφύγων και ευρύτερα ο ρατσιστικός αποκλεισμός των μεταναστών ή η αλληλεγγύη απέναντί τους. Για αυτό το κεντρικό σύνθημα της αφίσας και του κειμένου ήταν: ΘΕΛΟΥΜΕ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ, ΟΧΙ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑΣ.
Από την άλλη, έχει σημασία να αναφέρουμε πως καμία συμπάθεια δεν τρέφουμε για την Praksis ή όποια άλλη Μ.Κ.Ο. Δεδομένου ότι πρόκειται για οργανώσεις που είναι τμήμα του διευρυμένου κράτους, της ονομαζόμενης «κοινωνίας των πολιτών», με κεντρικό τους ρόλο τη διαχείριση των λεγόμενων «ευπαθών ομάδων», οι οποίες εμφανίστηκαν δυναμικά στο προσκήνιο ως παράμετρος του νεοφιλελεύθερου καπιταλισμού, των «ανθρωπιστικών πολέμων» και της βιοπολιτικής διαχείρισης κάθε είδους κρίσεων, τα τελευταία 30 χρόνια του συστημικού περάσματος από το «κράτος πρόνοιας» στο «κράτος ασφάλειας». Ενώ στην περίπτωση των προσφύγων/μεταναστών αποτελούν το ευαίσθητο-ανθρωπιστικό προσωπείο της κατασταλτικής αντιμετώπισης των εκτοπισμένων.
Ο αγώνας ενάντια στον μισανθρωπισμό, τον ρατσισμό, τον κοινωνικό συντηρητισμό, εκφασισμό και κανιβαλισμό όπως και ενάντια στα οργανωμένα φασιστοειδή θα συνεχιστεί σε όλα τα επίπεδα. Έχει ήδη γίνει σαφές από μερίδα κατοίκων ότι εξαπατήθηκαν σχετικά με την υπογραφή τους. Δεν τους δόθηκε κάποιο συγκεκριμένο κείμενο προς υπογραφή αλλά υπέγραψαν σε λευκό χαρτί βάσει παραπλανητικών ή ψευδών αναφορών σχετικά είτε με την χρήση του κτιρίου (hot spot) είτε τη σύνθεση των "φιλοξενούμενων" είτε τον αριθμό των ασυνόδευτων ανήλικων. Επιπλέον, οι περίπου τριακόσιες υπογραφές προέκυψαν επειδή ένα μέλος μίας οικογένειας δήλωνε και υπέγραφε και για άλλους 3-4 συγγενείς του, όπως προκύπτει και από τους γραφικούς χαρακτήρες στη λίστα υπογραφών.
Αν υπάρχει κάποια θετική πιθανότητα και προοπτική στις γραμμές των υποτελών τάξεων και σε γειτονιές σαν τις δικές μας, που είναι ιστορικά προσδιορισμένες ως περιοχές απόκληρων (προσφύγων/μεταναστών, εργατών, ανέργων, αποκλεισμένων), αυτό είναι το ενδιαφέρον για τον διπλανό, η αλληλοβοήθεια, η συλλογικοποίηση, ο αγώνας ενάντια στην καταπίεση, την εκμετάλλευση, κάθε είδους σκοταδισμό και δεσποτισμό.
Αν υπάρχει κάποια θετική πιθανότητα και προοπτική στις γραμμές των υποτελών τάξεων και σε γειτονιές σαν τις δικές μας, που είναι ιστορικά προσδιορισμένες ως περιοχές απόκληρων (προσφύγων/μεταναστών, εργατών, ανέργων, αποκλεισμένων), αυτό είναι το ενδιαφέρον για τον διπλανό, η αλληλοβοήθεια, η συλλογικοποίηση, ο αγώνας ενάντια στην καταπίεση, την εκμετάλλευση, κάθε είδους σκοταδισμό και δεσποτισμό.
Συνέλευση της Πλατείας Κερατσινίου-Δραπετσώνας
Αυτοοργανωμένος χώρος αλληλεγγύης και ρήξης ΡΕΣΑΛΤΟ
Αυτοοργανωμένος χώρος αλληλεγγύης και ρήξης ΡΕΣΑΛΤΟ